citáty

"LET IT FLOW!"

"Nechme se nést na vlně jógy..."

"Practice, practice, practice, practice..."
Sri K. Pattabhi Jois

utorok 19. júna 2012

Moje jóga, tvoje jóga


Jóga příbalový leták I.
Moje jóga, tvoje jóga

Možná jste už slyšeli „Moje jóga je taková, či maková…“ Ale skutečně vytváříme nějakou jógu? Anebo je to tak, že jógové techniky formují nás. Jóga je souborem nástrojů k vylepšení našeho fyzického a psychického života. Velmi často se ale stává nástrojem k vylepšení obrazu o nás samých. Jóga nás nedělá lepšími lidmi, takže nečekejte, že se člověk, který cvičí, bude chovat jako nějaký svatý. A když ano, tak je na zvážení, zda je ta jóga tak zázračná medicína, anebo je to od toho potřeštěného jogína jen past, aby na vás zapůsobil a dostal tak, co sám potřebuje. Primárním zájmem každého já je jen a pouze já! To je přirozené. Jde jen o to, co si pod slovíčkem JÁ představujeme, anebo ještě přesněji, co jím chápeme a cítíme. A to je to podstatné.
Jsme lidé a máme neustálou potřebu se definovat, vymezit, vydělit, abychom vymezili své jasné hranice. To se týká i přístupu k józe. Snažíme se s ostatními sdílet svůj, či něčí pohled na jógovou praxi. A je to právě samotný přístup, který vypovídá o nás samých. Rád bych Vás tímto článkem přiměl k úvaze o Vašich vlastních osobních sklonech a zaměřeních. K uvědomění si jak se cítíte před, během a po cvičení. Jak reagujete na změny prostoru, času denní doby vaší praxe, počasí a ročního období? Jak se chová Vaše tělo? Jak se cítíte? 
Váš přístup k Vám samým se odráží i ve vaší praxi. A to se týká nejen typu praxe, které se věnujete, ale i způsobu jeho odpraktikování.
Preferujete dynamické a aktivní, či pomalé cvičení? Inklinujete k tradičnímu převzatému systému, či máte sklony k spontánnímu cvičení? Či je to něco mezi?
A co to vypovídá o nás? Co to vypovídá o ostatních lidech, kteří sdílí obdobný přístup?        

Hari Óm

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára